Kendi çocukluk arkadaşlarımıza bile esvablarına, cüzdanlarının şişkinliğine, memnuniyetlerindeki derecelerine bakarak değer biçmekten kendimizi alamıyoruz, kaldı ki başkalarının...
1952' lerdeki Kore Savaşlarıyla ilgili anılarında, o zamanki Kore Tugayı imamı Zübeyir Koç'un anlattıklarına bakalım:
Askerde İslamİ duyguları adeta kaynamaya, içlerinin derinliklerinden dışa doğru atmaya başlamıştı. Büyük bir istekle namaz kılıyordu. Oraya hangi siyasi amaçlarla yollanmış olursalar olsunlar, askerde cihad düşüncesinde, Allah yolunda şehit olmaktan başka bir düşünce yoktu. Bu sebeple kahramanlıklar gösteriyor ve fevkalade zor durumlarda bile düşman karşısında, diğer dost birliklerinin hayret ettikleri ve bir türlü izah edemedikleri bir şekilde sebat gösterir ve direniyorlardı .