Sevmeye hazır kişi,kaçınılmaz biçimde,acı çekmeye de hazırlıklı olmalıdır çünkü varoluşun çelişkileri içinde acı çekmeden sevmek hemen hemen olanaksızdır. Bu yüzden sevmek büyük cesaret,cesaretlerin en büyüğünü,ister.
Doğal olarak en kötüsü annelerimizin bize sevgisini göstermek istemesidir. Elbette içten içe biliriz ki onlar bizi değil,kendi kafalarında bize ilişkin oluşturdukları tasarımı yani kendilerini severler,biz de hayat boyu irkilir,kendimizi geri çekeriz. Ama asla bir şey kanıtlayamayız. Bu da bizim zayıf noktamızdır. Bu yüzden ardından suçluluk duyguları gelir. Ömrümüzün sonuna dek sürer.