Kitabı okuduğum da Dostoyevski'nin şu cümlesine çok hak verdim ve Freud'un düşüncelerine benzettim. Çünkü Freud'a göre de kendimize bile söylemediğimiz, bastırdığımız bir takım şeyler var.
"Her erkeğin herkese söylemediği,yalnızca arkadaşlarına söylediği,anıları vardır. Onun kafasının içinde arkadaşlarına bile açıklamadığı, sadece kendisinin bildiği ve sır olan diğer konularda vardır. Ama bir erkeğin kendisine bile söylemeye korktuğu başka şeyler de vardır ve her saygın erkeğin kafasının arka planında sakladığı bu tür şeyler vardır."