Aynı nehre iki defa girilmez diyor Herakleitos. Evet, girdiğin nehir ilk seferindeki ile aynı değil, çok sular aktı. Ama sen de nehre ilk defa girdiğin halde değilsin, ilk denemendeki senle ikinci denemendeki sen farklısın, arada çok zaman geçti. Her an biricik, kıymetini bil.
İnsanın kendi hayatının yontucusu olduğunu düşünüyorum. Michelangelo’ya Davut Heykeli’nin nasıl çıktığı sorulduğunda, “O zaten kayanın içinde saklıydı, ben sadece fazlalıkları attım” der.
Bilginin içimizde yavaş yavaş birikip demlenmesine izin vermediğimizde sadece ‘enformasyon obezi’ olup çıkıyoruz. Samanlıkta iğne arar gibi, üzerimize gelen o malumat selinden işe yarayacak bir bilgi kırıntısı bulmaya çalışıyoruz...