Resûlüllah Mekke'yi fethedip Kureyşlilere karşı zafer kazanınca, daha önce kendisine çok eziyet ettikleri için çok korktular, canlarından umutlarını kestiler. Resûlullah mübarek eliyle Kabe'nin kapısını tutup: "Allah birdir. Ortağı yoktur. Hak Teâlâ vadini yerine getirdi, kuluna yardım etti ve düşmanlarını hezimete uğrattı." buyurdu. Sonra Kureyşlilere: "Ne düşünüyorsunuz, ne diyorsunuz?" buyurdu. Kureyş: "Ne söyliyelim? Senin emrini bekliyoruz. Bugün fırsat ve kudret eli senindir." dediler Resûlüllah buyurdu ki: "Benim cevabım, kardeşim Yûsuf (a.s.)'un kardeşlerine karşı muzaffer olduğu zaman: “Bugün hiç başa kakma ve ayıblama yoktur." diye verdiği cevaptır." Sonra Resûlüllah bütün Kureyşlileri affetti ve: "Hiç kimsenin sizinle harbi ve mücadelesi yoktur.” buyurdu.
Resülüllah buyurur ki: "İnsanlar derece derece yaratılmıştır. Bazı insanlar geç kızar ve geç barışır. Bazıları da çabuk kızar ve çabuk barışır. Bu öbürünün karşıdıdır. Sizin en iyiniz, geç kızıp çabuk barışandır. En kötünüz de çabuk kızıp geç barışandır."