"Her nefis ölümü tadacak". Tatmak yaşamak ile olur, öyleyse onu tattıran bir hayat vardır. Asıl hayat odur. Ve ölüm onun kapısıdır. Allah'ı bulmaya yalnız ölümü düşünmek yeter. Ama, bu dünya öyle bir gaflet perdesidir ki tarih, hatıra ve göz, ölüm kumbarasına bunca çil çil akçe boşaltığına şahit olduğu halde, insanoğlu öleceğine lâfta inanır da kalpte inanmaz. Ve onun yaşayamaz i. Gördüğüne kendi de inanmayan kör nefis görmediğine nasıl inansın?