Matematik öğretmeni olduğum için matematiğe dair denk geldiğim her kitabı okumaya çalışırım. Özellikle bu kitabı beğendim ve öğrencilerimle birlikte okuma kararı verdim. Çocuklardan anlamakta çok fazla güçlük çekenler oldu. Araştırmayı bilmeyen çocuklar için ağır gelebilir bu kitap.
Kitabin konusuna gelince, Cenk Demirbilek ve Bilim tarihi profesörü Tahir Baturay İskenderiye'ye doğru bir maceraya atılıyorlar. Amaçları, tarihî İskenderiye Kütüphanesi'nin gizemini çözmek ve kayıp eserlerini bulmak. Bu kitaptaki maceralar ile matematiği sevmeyenleri bile matematiğe ısındırabilir. Fakat bazı matematiksel bilgiler yetişkinler için bile zorlayıcı olabilir. Kitabı okurken araştırma yapmayı bir yandan gerektirebilir. Hikayenin bazı bölümleri ise biraz hızlı ilerliyor. Ama kitap şahane, çok beğendim tavsiyemdir.