Edip Cansever’in “Ben Ruhi Bey Nasılım” şiirinin sonundaki ‘insan yaşıyorken özgürdür’ tekrarını, ‘insan yürüyorken özgürdür’ diye okumak da neden olmasın? İnsan yaşıyorsa yürüyordur, yürüyorsa özgürdür! Yürümek hiç kuşkusuz, iki ayağın üstündeki iki bacakla ya da bazen tek bacakla yapılan bir eylem değildir yalnızca. Bir akıştır: Düşüncede, ruhta, içte, dışta, bakışta, aşkta, evde, yolda, sokakta, karada, havada, denizde, suda, dağda, patikada, kırda, kentte, gecede, gündüzde, yalnızlıkta, yalınlıkta, hep özgürlük!