"İnkârcılar, "Kur'an ona bütünüyle bir defada indirilseydi ya!" diyorlar. Oysa biz onu senin kalbine iyice yerleştirmek için böyle yaptık ve onu uygun aralıklarla parça parça gönderdik."
"Siz ehl-i kitabın sözlerini ne tasdik ediniz, ne de yalanlayınız. Ancak deyiniz ki: "Biz Allah'a, bize indirilene, keza İbrahim, İsmail, İshak'a, Yâkub ve torunlarına indirilenlere; yine Musa'ya ve İsa'ya verilenlere ve (bütün) peygamberlere Rableri tarafından gönderilenlere inandık. Onlar arasında ayırım yapmayız. Biz O'na teslim olmuşuzdur."
"Onlara soracak olsan mutlaka 'Biz lafa dalıyor eğleniyorduk hepsi bu!' derker. De ki: 'Siz Allah ile, O'nun ayetleriyle ve peygamberiyle mi eğleniyordunuz?' Mazeret ileri sürmeye kalkmayın. İman ettiğinizi söyledikten sonra inkârcılığınızı açığa vurdunuz..."
"Onlar Rahmanın kulları olan melekleri de dişi kabul ettiler. Onların yaratılışına şahit mi oldular ki? Onların (yalan) şahitleri yazılacak ve onlar sorgulacaklardır."
"Ey kendileri aleyhine (günah işleyerek) aşırı giden kullarım! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin, çünkü Allah bütün günahları bağışlsr, doğrusu O çok bağışlayıcı, çok merhametlidir."