Kitabi nasil anlatacagim konusunu bilemiyorum çünkü inanilmaz bir kitapti. Karakterlerin hepsi gerçek.. freud, breuer, nietzche, mathilde.. Ancak kitap bir kurmaca dogru olan kisimlari da var ama geneli kurgu muhtesem bir kurgu.. Her satiri merak uyandiran insani içine çeken derin bir anlatimla , yogun düsunce sancilari yasatan bir bas yapit.. Doktor breuer ve Profesör nietzche’nin diyaloglari tam bir beyin firtinasi yasatiyor. Etkisinden çikamayacaginiz bir kitap kitabi okumayanlara tavsiye ederim.
Niceleri kendi zincirlerini çözemezler de, Dostlarının azatçısıdırlar.
Kendi alevinle yakmaya hazır olmalısın kendini:
Önce kül olmadan nasıl yeni olabilirsin ki?”