Çiçek

Spoi içerir!
Puan vermedi·256 syf.··
2024 30. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 16 Mayıs 2024 20:41
Öncelikle bir ufak özet geçiyim. Spastik ikili kuadriplejisi (Vücudunun hareketlerini kısıtlayan bir beyin felcidir) olan bir kızın hayatını anlatıyordur. Adı Melody. Adı gibi müzikleri bayılır. Müziklerin tatları olduğuna inanır ve onların tatlarını hisseder. Küçüklüğünden berri ailesine ihtiyaç duyar. Ailesi zekasının çok iyi olduğunu düşünüp doktorlara götürür ama doktarlar saçma sapan şeyler diyip aileyi yollar. Aile vazgeçmez ve Melody'i okula yazdırırlar. Kendini anlatması için bağırması, çığlık atması veya tekmeler savurması gerektir. Ama çoğu kişi bunun bir kriz olduğunu düşünür ve onu anlamazlardı. Bir kaç yıl sonra onu kaynaştırma sınıfına alırlar. Ama bildiği soruları cevaplayamaz öylece bekler, sınıftaki insanların onu dışlayışını izlerdi. On bir yaşına geldiğinde ailesi onun sesi olması için bir cihaz satın alırlar. Onun sayesinde insanlara kendini anlatıyordu. Bir bilgi yarışmasına katılır. İlk turu geçer ve ikinci turda uçağı kaçırır. Ama diğer takım arkadaşları yarışmaya katılmıştır. Çok üzülmüştür. Okula gidip arkadaşlarıyla yüzleşmiştir. Ve onlara neden bırakıp gittiklerini sorar ve onlarla yüzleşir. Kitabın ilk sayfasından benim içimi parçalayacağını anlamıştım. Böyle olmasında kendini suçluyor, fazlalık gibi hissediyordu. Engeli olduğu için zekasına kimse inanmıyordu. Ama o duyup anlayabiliyordu. Melody'ın hayali konuşmak, yürüp, koşmak.. Bizim için normal olan şeyler onun için bir hayaldi. Konuşup, yürümek beni şanslı hissettirdi. Melody'le birlikte güldüm, Melody'le birlikte ağladım, Melody'le birlikte üzüldüm. Empati kurdum sürekli. Güzel bir kitaptı ama sonunu böyle beklemiyordum, sonu beni hayal kırıklığına uğrattı. Ama ona rağmen beğendim kitabı. Kitabı okumalısınız. Tavsiye ederim =).
İnceleme
İçimdeki MüzikSharon M. Draper · Timaş Yayınları · 202039,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
(Azda olsa spoi içerir!!)
Puan vermedi·380 syf.··
2024 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Nisan 2024 09:09
Böyle konulu kitaplar okumayı severim ama bu kitap beni pek sarmadı. Gerilim yok, öyle pekte heyecanlanmıyorsunuz. Artık bir süre sonra sıkıldım. Bitirmek için okudum gibi bir şey oldu. Kitapta çoğu karakterlerin psikolojik olarak sorunları vardı. Ama ortada bir cinayet işlenenmesine ve bunu ört pas edilmesine rağmen ceza çekmediler. Para karşılığında bir anlaşma yapıldı ve cinayet kapatıldı. Bu bölmü bana göre saçmaydı. Ortada bir cinayet var. İsteyerek ya da istemeyerekte olsa. Ceza çekmeleri gerekiyordu. Kitap beklediğim gibi değildi şahsen. Benim gibi böyle konuları seven insanların pek seviceğini düşünmüyorum. Basit bir kitap olmuş. Tavsiye etmiyeceğim bir kitap.
Paris ApartmanıLucy Foley · Epsilon Yayınevi · 2023351 okunma