Müzecilik, bu atılım çağında Türkiye'de en geride kalan dallardan biridir. Kültür Bakanlığı aşağı yukarı 30 yıldır asistan imtihanı açmadı, eski kadrolarla idare ediliyor. Gülünç bir durum ama bizde ancak temizlik kadrosundan eleman alınır. Ne yazık ki Türkiye; müzeci olacak, eski eser uzmanı olacak insan sayısı bakımından fevkalade kabiliyetsiz bir ülkedir. Bu alanda çok gerideyiz. Sadece Fransa'dan, Almanya'dan değil; İran'dan da geriyiz. Mısır'da müzeler bizden iyi mi bilmem ama onların çok daha fazla uzmanı var. Belki eski Sovyet coğrafyasındaki birkaç ülkeden ilerideyizdir; hepsi bu.