Aslı

Aslı
@Birkitap_35
Fenerbahçe'm sen çok yaşa!
"Satranç da hayat gibi: Oyun bitince bütün taşlar -piyonlar da, şahla vezir de- aynı kutuya koyuluyor."
Alıntı
Reklam
Ne yazık ki okuma alışkanlığı edinebilmiş bir toplum değiliz. Bu alışkanlık, sonradan kazanılması çok zor olan bir alışkanlık. O yüzden okuma alışkanlığı eğitimin ilk yıllarında kazandırılmalı ki kalıcı olsun. Bizim de daha gelişmiş bir toplum olabilmemiz için okumayı ciddiye alarak ona zaman ayırmamız gerekir. Çünkü ancak bu bu sayede gerçekten özgür bireyler olarak muasır milletler seviyesine yükselebiliriz.
Tüm kadınlara gelsin :)
Bir kadın kendi yaralarına dikiş atıyorsa o artık sadece kadın değildir. Sabırdır, iradedir, yenilmeyen bir kalptir.
Görüşüme katılanlar:)
İnsanın doğal yetenekleri,kendiliğinden çıkan bitkilere benzer,okumakla budamaları gerekir bunların. Okumak ,deneyimle sınırlanmaz da başına buyruk bırakılırsa dağınık yönlere yayılmış bir bilgi verir.Deneyim ile yetişen kimseler okumayı hor görürler, basit kimseler ona hayrandırlar, bilginler ondan faydalanırlar. Çünkü okuma sağladığı yararın ne olduğunu öğretmez. Bazı kitaplardan insan yalnız zevk alır, bazılarını olduğu gibi yutar,bazılarını geveler ve sindirir.Yani bazı kitaplardan yalnız bir takım parçalar okunur, bazıları baştan başa ama inceden inceye didiklenmeden, bazıları ise dikkat ve özenle okunur. Bu ancak kitabın değeri ve konunun önemi az olduğu zaman yapılır .Çünkü böyle başkasının süzgeçinden geçmiş kitaplar ,imbikten süzülmüş adi su gibi yavan olur.Sonuçta okumak insanı tamamlar deneyim ile de bütünlük sağlanır.