Alacakranlık, Bella Swan'ın Forks kasabasına, babasının yanına taşınmasıyla, Edward Cullen ile tanışmasıyla hayatındaki olayları anlatan vampir temalı bir seri. Kitap, Bella Swan'ın gözünden anlatıyor. Bella'nın içsel yalnızlığı, arkadaş edinmedeki zorluğu ve Edward'a aşık olası gibi konulara ele alıyor. Filmini önceden izlemiş biri olarak şunu söylebilirim ki kitap filme göre daha iyiydi. Filmde karakterler daha yüzeysel anlatılırken, kitapta daha derinlemesine işlenmiş. Özellikle Bella karakteri. Filmde çok sinir olduğum karakter olmasına karşın kitapta sevmeye başladım diyebilirim.
Edward'ın vampir olması, onu korumaya çalışması gibi olaylar gelişiyor. Genel olarak sevdim diyebilirim. Filme göre kitap oldukça başarılı. Keyifli okumalar.