Sonra anladık ki durmadan eksiklerimiz hakkında gevezelik etmek pek bir işe yaramıyor ve bizi ancak bayağılığa ve doktricilige götürüyor. İlerici olarak nitelenen akıldanelerin ve suçlayıcıların hicbir işe yaramadıklarinı ve saçma sapan şeylerle uğraştığımızı gördük. Miller yiyecek ekmek peşindeyken, en kaba batıl inançlar bizi boğarken, şirketlerimiz namuslu insan kıtlığında batıp gidiyorlarken, meyhanede kafayı bulmak uğruna köylümüz, kendi kendini soymaktan memnun olduğu için hükumetin söz edip durduğu özgürlüğün işimize pek yaramayacağı ortadayken biz oturmuş sanattan, bilinçsiz yaratıcılıktan, parlamentarizmden, savunma hakkından daha kim bilir nelerden bahsedip duruyorduk.
Işte çağdaş gençlik böyle konuşmalı! Sizin peşinizden gelmesinler de ne yapsınlar! Önceleri gençler öğrenmeye çalışırlardı, cahilliklerini yenmek için ister istemez uğraşıryorladi. Şimdi ise, her şey saçmalık, demek yetiyor. Bu kadar yetiyor. Gençlerde bundan memnun . Aslında önceleri yalnızca gevezeydiler şimdi birden nihilist olup çıktılar.