Gündedün

Şimdi' nin Gücü Eckhart Tolle, kutsal kitap
Zamanın ileriye doğru akmadığını, çember çizerek evreni sardığını, işte bu yüzden gelecek ve geçmişin olmadığını, tek varlık anının sadece şimdi olduğunu, bunun da zamanın mükemmel bilgeliğinin en önemli kanıtı olduğunu
Sayfa 18 - Remzi kitabevi, 11. Basım
Reklam
İlkel ama tercih edilen çünkü başka türlü onurlanmak daha kolay değil
İnsanları mesleğiyle onurlandırmaya çalışmak, imparatorluk kalıntısı kültürlerde yaşatılan bomboş bir ifade olduğundan...
Sayfa 14 - Remzi kitabevi, 11. Basım
Tanrının en büyük günahı, kadın
Doğuyorsun, kadınsın, hadi 2.sınıfa, bak başının çaresine. Bunun tersi olduğu durumda kız çocuğunun tatlılığından, bu sefer de tatlısın diye değerlisin, erkekteki gibi bi sahiplenilmişlik değil Erkeksin woaaw en güçlü, eril, ağam, paşam, bizim, soyumuz, sen bizim her şeyimizsin, kurban olayım Ben herhangi bir işimi halletmek için seçeneğim varsa bunu erkekten yana kullanıyorum. Çünkü. Kadınlar bu toplumda güç kazanınca iş, statü, para, bence bunu hazmedemiyorlar, yönetemiyolar. Bunun sebebi de o en başında doğdukları anda başlayan eziklik, ezilmişlik. Gözlemliyorum kadınları, hep çok kapris, küçük dağları değil dünyayı da ben yarattım. Bu bir kendini koruma yöntemi diyil bence, bu tam olarak elde ettiklerini hazmedememek. Evet başardın sen. Sen yaptın. Ama bu kadarcık. Hayat bundan ibaret diyil ya. Ölene kadar bunun kaprisi içinde olamazsın. Ben çalıştığım dönemde şöyle hissediyordum, hissettiriliyordum: "Makyajını yapmış gelmiş kız çocuğu, dur işte kenarda, takıl oralarda". Evet kadınlar neden böyle çünkü çok ezilmişlik, kazanınca o gücü bir zafer çıldırması işte. Eğer çok çıkarsa sesin, erkeksi olursun. Kadından beklenen sesi soluğu çıkmayan erkeği ne derse onu görev edinmiş minnoş ev kedisi. Güçlü kadının yanında da çok erkek durmak istemez. Çünkü o taa en başında, doğduğu anda ağam, paşamdı. Ezilmişliğin sebebine gelirsek doğdun hadi 2. Sınıf meselesi, bu bence biraz şöyle, kadın mesela odun taşıyamayabilir, erkek çuvallar ile sırtlayabiliyor. Herkes işine yarayanı tercih ediyor. Bir şekilde kendince güçlünün yanında olma isteği işte. Birde bu cinsellikle de alakalı bence hükmedilen tarafın kadın olması da güçsüzlük alameti. Gelgelelim kadının olmayan gücüne. Ne olabilir, güzel, akıllı, kariyer sahibi, aileden gelen statü para olabilir. Güzellik, mesela
Şimdiye kadar olan yaşamımda başarı olarak degerlendirdiğim nadirlerden biri: daha daha daha ve daha hissetmeye ihtiyacım yok

Gündedün

@Blnc
·
Tüm çaba, kendini daha önemli, daha değerli, daha seçkin, daha ayrıcalıklı daha daha hissetmesi içindi.
Hayat ve İnsan
Eğer insan nesli olarak, dünya dediğimiz şu seyyarede hâlâ delirmeden yaşayabiliyorsak bunu gerçeğin tüm hallerini olduğu gibi görüp, kabul etme gücümüze borçluyuz.
Sayfa 18 - Remzi kitabevi, 11. Basım