Gündedün

Nadirin içindeki nadir, büyük laflar etmek istemişim
Maslow' un ihtiyaçlar hiyerarşisinde "ait olma ve sevgi ihtiyacı" basamağında tekerleğin içindeki fare gibiyim. Ama en üst basamak olan "kendini gerçekleştirme" diye bir basamak olduğunu zannedemiyorum şu andaki mevcudiyetimle. Ancak insanın kendi yarattığı bir illüzyon olabilir "Ben gerçekleştim." demek. Tamamım demesek bile ben, beni tatmin edecek düzeyde bir konumdayım olabilir bu, ama insan varoluş olarak mutlak bir tatminde olamazmış gibi geliyor, o tatmin sadece şu anda hissettiğin bir tatmin olabilir gibi. Bu zaten insan doğasına aykırı, ulaşılmaz zannedip elde ettiğimiz ve bu sefer artık tamamız deyip çok şeyin değerinin azalması, önemsizleşmesi… "Ait olma ve sevgi ihtiyacı" basamağının bir üst basamağı "değer ihtiyaçları" basamağı benim için maalesefki zırva. Kim tarafından, nasıl bir insan tarafından değer gördüğünün bir değeri var bu basamakta. Büyük toplulukların siyasilere tapıyor olmasının nasıl bir değeri olabilir? Şuna bakmalı bence değer ihtiyacında; sahip olduğun tüm güç ( statü, para, çok para, daha çok para, güzellik,yakışıklılık, düzgün bir karakter diyemiyorum maalesef zayıflık belirtisi güçten ziyade) hepsi şöyle üzerinden sıyrılsa önceki durumla arasındaki korelasyon, üstel azalış (Görece güçlü olduğun durumda gördüğün değerden, görece zayıf olduğun durumda gördüğün değere doğru) mı olur acaba? Ama bence bu sıyrılmadan sonra bir insan bile kalmışsa kişinin değer ihtiyacını karşılar.( Tabii ki optimistim.) Ama yine de hayattaki en kutsalın öylesi, tertemiz sevilmek olduğuna inanıyorum. Bunu da daha çok aynı türden canlılar arasında nadir görüyoruz bence.( İnsan hayvan ilişkilerinde bu kutsal sayıca nadirden daha fazla.) Nadir gördüğümüz kısmın içindeki büyük oranlı kısımda bence, annenin ya da babanın bebek ile ilişkisi olabilir. Tabii
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Hedonist diyiliz, huzurlu olmaya gönlümüz var
Şöyle bi takvim Seneler, aylar yok, günler var Huzurlu muydum bugün, memnun muyum kendimden, bi gün daha bugün daha mutlu oldum mu, olmadıysam saymıyoruz, zaten hiçbir zaman saymıyoruz. Memnun olmadığımız günümüzdeysek sağlıklıyım diyip memnun olup uğurluyoruz. Sağlıklıyım çokçok🙏🏻
Tekâmül
Değişim, değişmişim

Gündedün

@Blnc
·
Kendimi koşullu sevmiyorum. Sadece seviyorum.
Hayata Dair
Ne ile özdeşleştim, kendimi sevme koşulum, Zarar vermemeyi istemekle, zarar vermemeye çabalamakla ...'a/e zarar vermemek

Gündedün

@Blnc
·
Ne ile özdeşleştim
Geçenlerde seksen yaşlarında ölen ünlü bir kadın oyuncu hakkında bir yazı okudum. Bu kadın yaşlanıp güzelliğini yitirince umarsız bir biçimde mutsuz olmuş ve dünyadan elini eteğini çekip bir münzevi haline gelmişti. O da bir koşulla, dış görünümüyle özdeşlemişti. Önce, bu koşul ona mutlu, sonra da mutsuz bir benlik duygusu vermişti.
Sayfa 199 - Akaşa Yayınları 41. Basım
Ütopika mı?
Dünyaya, çevresine, kendisine, birine bir şey katma uğruna verdiği mücadele, diğerkâmlık