Bir defasında genç bir Sahabiye Peygamber buyurmuş ki: Bu dünyada yoldan geçen bir yolcu gibi ol, dünyaya öyle bak ki baktığında sıkıntılar geçmez fakat sıkıntıların kalbindeki tesirini Kuran ve namaz izale eder. Yani özetle namaz, genelde zikir problemsiz bir hayatı değil, zorluklara tahammül gücünü ve sabrı vaat ediyor bize.
İnsanın kalbine zaman zaman sebebi meçhul bir gam üşüşür. Yavuz Sultan Selim diyor ki :
"Bütün dünya benim olsa gamım gitmez nedendir bu.
Ezelden gam turabıyla yoğrulmuş bir bedendir bu,
Gelen gider giden gelmez iki kapılı handır bu,
Sakın insafı terk etme makam-ı imtihandır bu. "
Bir psikolog diyor ki: "Bir işin,eylemin, davranışın ve ibadetin karakter özelliği olup olmadığını belirleyici bir kriteri vardır o da şudur: Eğer yaptığınız işi seviyorsanız, yaparken huzur bulup mutlu oluyorsanız , bittiğinde tekrar o işin geleceği zamanı dört gözle bekleniyorsanız bir karakter özelliği olmuştur .Onu bırakmayın besleyin ve soğumanıza sebep olacak her şeyi hayatınızdan uzaklaştırın..