Fcciingfg

Fcciingfg
@Booklover12
Internet pek çok insanın başkalarıyla aralarında bir bağ olduğu hissini çoktan kaybettiği bir dünyada doğdu. Uzun yıllardır devam eden bir çöküş süreci söz konusuydu. Internet ortaya çıktığında bu insanlara kaybetmekte oldukları şeyin bir tür parodisini sundu. Komşuların yerine Facebook arkadaşları, anlamlı çalışmanın yerine video oyunları, dünyada kazanılan statü yerine durum güncellemeleri. Komedyen Marc Maron bir defasında şöyle demişti: "Durum güncellemelerinin her biri tek bir talebin çeşitlemeleri aslında: 'Biri beni fark edebilir mi lütfen?' "
Sayfa 111
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Yalnızlık diğer insanların fiziksel yokluğu değil, diyor John. Hiç kimseyle önemli bir şey paylaşmadığınız hissidir yalnızlık. Etrafınızda bir sürü insan, hatta belki bir eş, aile ya da kalabalık bir işyeri olmasına rağmen, onlarla paylaştığınız önemli bir şey olmadığında yine yalnızlık hissedersiniz. John yalnızlığın son bulması için en azından bir insanla, en iyisi çok daha fazla insanla, aranızda bir tür "karşılıklı yardım ve koruma" hissi bulunması gerektiğini anlamıştı.
Sayfa 105
Bugün ev dediğimizde sadece etrafımızdaki dört duvarı ve çekirdek ailemizi kastediyoruz. Oysa bizden önceki insanlar için evin anlamı hiçbir zaman bu değildi. Onlar için ev demek topluluk demekti. Etrafınızdaki insanların oluşturduğu sıkı ağ,bir kabile. Ama bu büyük ölçüde kaybolmuş durumda. Ev hissimiz öylesine hızla zayıfladı ki, artık aidiyet ihtiyacımızı karşılamıyor. O yüzden evimizdeyken bile ev özlemi çekiyoruz.
Yas ile depresyon belirtilerinin aynı olmasının önemli bir yanı olduğunu düşünmeye başlamıştım. Sonrasında günlerden bir gün, depresyon yaşayan birkaç kişiyle söyleşi yaptıktan sonra, kendi kendime şu soruyu sordum: Ya depresyon aslında yas tutmanın bir biçimiyse, olması gerektiği gibi olmayan hayatlarımız için tutulan bir yas ise? Kaybetmekle birlikte hâlâ ihtiyaç duyduğumuz bağlar için tuttuğumuz bir tür yas?
Sayfa 61
"Genç insanlarda -bu kimyasal antidepresanlar- intihar riskini artırıyor. İsveç'te yapılmış yeni bir çalışma, şiddet içeren cezai davranış riskini artırdığını gösteriyor." diye devam ediyor Irwıng. "Daha yaşlı insanlarda her türlü nedene bağlı ölüm riskini, inme riskini artırıyor. Herkeste tip 2 diyabet riskini artırıyor. Hamile kadınlarda düşük yapma riskini ve çocukların otizmle ya da fiziksel bozuklukla doğma riskini artırıyor. Bütün bunlar biliniyor yani." Üstelik bu yan etkilerin görülmesi durumunda ilaçları bırakmak da zor olabiliyor, insanların yüzde 20'sinde ciddi yoksunluk belirtileri görülüyor.
Sayfa 47