"Neden bana böyle yapıyorlar?" sorusu "Ben buna neden izin veriyorum?" düşüncesiyle yer değiştirirse ilişkisel kaderini elinde tutmaya başlamışsındır demektir. Düşünsene bir mıknatıs olduğunu anladığında neden hep iğneleri kendine çektiğini de çözmüş olursun.
O benim güçsüzlüğümü kullanır, her an üste çıkmak için hepsini getirip önüme koyabilir diyorsan, sorun burada kendini ona açmanda değil, onun senin açtıklarınla ne yaptığındadır. Konu önüne ne koyduğun değil, kimin önüne koyduğun.