Kötülük eden bir dolusu insan bulunur
kolaydır çünkü elde etmesi, kısa ve düzdür ona giden yol,
erdeme giden yolun ise daha başında ter döktürür tanrılar.
Ne ki; herkesin iyi olduğu bir toplum düşünürsek, o toplumda iyi kimseler burada olduğu gibi hükmetme görevine talip olmaz, bu görevden kaçmaya çalışırlardı. Bu yolla, gerçek yöneticilerin aslında kendilerine faydalı olan şeyleri değil, yönettikleri insanlara faydalı olan şeyleri aradıklarını kolayca anlamış olurduk.
-Öyleyse sen ne yapacaksın şimdi? Yasaklanmış olan cevaplardan birini mi vereceksin?
-Hiç tereddüt bile etmezdim; yeter ki benim için doğru olduğunu göreyim.