İnsan bir çocuğu incitebilecek kadar kötüleşmeyi nasıl becerebilir? İnsan diğerinin canını yakarken nasıl gülebilir? İnsan bir hayvana nasıl zarar verebilir? İnsan nasıl bu kadar kötüleşebilir? İnsan vicdanını nasıl kaydebilir?
Sana üzülebilmek için senin nerden geldiğine bakıyorlar. Dilin, tarihin,coğrafyan ve seni dünyaya getirenlerin rengine göre seni uğurluyorlar. Seni bir tarafa ait kılıyorlar ve yas tutarken de taraf tutuyorlar.
Nasıl bir düzen bu! Ne çocukluğunda çocuk bırakıyorlar seni, ne yetişkinliğinde çocuk olmana izin veriyorlar. Kalıpları kırmaya çalışsan aykırı ilan ediyorlar. Sınırları aşmaya çalışsan öteki ilan ediyorlar. Sorsan, seni dünyadan böyle korumaya çalışıyorlar. Ama seni kendilerinden bile koruyamıyorlar..