Başak Nadıroğlu

Başak Nadıroğlu
Öğretmen
Üniversite
Ordu
Adana
135 okur puanı
Eylül 2022 tarihinde katıldı
10/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2022 242. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 15 Aralık 2022 16:49
O kadar içimizden, o kadar samimi ki. Ufuktaki Güneşe tamamen tesadüf bu platformda rastladım ve paylaşılan alıntılardan etkilenip okumaya karar verdim. Verilen öğütler hep hayatın içinden ve hepsi ders alınacak nitelikte. Nasıl desem, bazen ruhunuzu arındırmak istersiniz ya hani, benim için öyle bir okuma oldu işte. İçime ılık ılık aktı desem yeridir. Sonu üzse de, umudunuzu hiçbir zaman söndürmeyin ki hayat ışığınız yanmaya devam etsin. O güneş batmalı ki yeniden doğsun, demek ki hikâyenin gizemi de güneşte saklıymış. İçinizi güneş gibi sımsıcak ısıtacak okumalara hayır diyemiyorsanız mutlaka okumalısınız. Bizi bu nefis kitapla buluşturduğunuz için sonsuz teşekkürler. Devamını heyecanla bekliyorum. Ömer Aslanhan
Ufuktaki GüneşÖmer Aslanhan · Bengisu Yayınları · 202289 okunma
Reklam
Edebiyat ♡
Edebiyat bir sokak lambası gibidir, altında oturmayıp yanından geçene bile fayda sağlar. Edebiyat çeşmesinden bir yudum su alanın zihnindeki prangalar kırılır. Edebiyat insanı küçük ırmaktan alır, okyanusa döker. Edebiyat, sentezlenmeyi bekleyen kavramları ahenkli bir düşünceye çevirip, sonra o müthiş düşünceleri insana yol azığı yaparak, karanlıklarda dahi yönünü bulabilen aydın bir zihin inşa eder. Kısacası, edebiyat karanlık ruhlara ışıktır. Edebiyatçı, insanoğlunun karanlıktaki rehberidir… Çoğumuz edebiyat okuyoruz fakat azımız düşünüyoruz!
Sayfa 68·Kitabı okudu
“ Fakat güneş batmalıydı ki yeniden doğsun..”
Puan vermedi·152 syf.·
2022 177. kitabı
“… — Serhat’ım, yine hüzünden gemiler yapmış, denize açılmışsın.. — Efendim, ruhum tesbih taneleri gibi kopuk, dağınık, ruhumda nasır tutmuş acılarım var.. …” S/126 Sılanın mesafelerle değil yaşamlarla arandığı bir gurbet hikayesi ve parçalanmış bir ailenin dramı.. Nice duyguların en çok da acının neredeyse dokunulacak kadar yakın sesleri.. İnsan acıya dokunabilir mi? Kahramanımız Serhat dokundu kaç kez. Sadece acıya mı peki, hayır huzura, sevgiye de dokundu.. Olay örgülerinin sonunda mutlaka baskın çıkan bi’ hissi yaşattı bize ama en çok da acıydı/ acıttı.. Karakterler.. Bir kişinin üzerinden ilerlese de kitap, her bir kişinin hayatından bakınca onları da dinlesek, okusak dedim içimden, zira hepsinin ayrı/ özel hayatları var.. Ama hangi karakterin hayatını okusak denilse, Behram Bey derdim. Başta verdiğim alıntıdaki gibi nice değerli cümleleri var kendisinin.. Onun gibi güzel insanlara ne mutlu.. Ve yakınında öylesi insanlar olanlara.. Ayrıca bir olaydan çıkışla yazar tümevarımla dünyaya/ insanlığa da açılıyor. Bize de sesleniyor, uzaktan okumuyorsunuz yaşananları yanıbaşınıza alıyorsunuz.. Ve Diyarbakır’ın kültürel değerlerle öğretici bir şekilde tarif edilmesi, bilenlere bildiğinden bilmeyenlere de yeni tadında bir lezzet katıyor kitaba.. Kimi usta şairlerin/ yazarların satırlarının sohbetlerle harmanlanmış olması da ışıl ışıl bir parlaklıkla yüreğinizi alıyor.. Kitapta neler oluyor/ sonunda hikaye mutlu mu bitiyor, bu da okuyacak olanlara kalsın.. Keyifle takip ettiğim okurlardan olan ÖmerHan ‘ın bu ilk kitabının nice satırlarına aydınlık bir kapı olmasını dilerim, kendisinin kalemine/ vaktine sağlık.. Keyifli okumalar/l/a.. Başlık: S/152
Edebiyat
Ufuktaki GüneşÖmer Aslanhan · Bengisu Yayınları · 202289 okunma