İnsan bir zaman tüketicisidir zaman insanı sınırlar ama insan şimdi yapamadığını ileride yapacağı sanısındadır önündeki zamanı sınırsızmışçasına harcar Aslında İnsanın en büyük yanılgısı da budur
Kuşkusuz bazen yaşadığımız bazı olaylardan çıkardığımız sonuçlar bilgiye dönüşür Bazen ise edindiğimiz bazı bilgileri sonradan yaşantıya dönüştürürüz Ama genelde yaşantıya dönüşmemiş bilgi gerçek bilgi değildir konfüçyüs'ün deyişi ile "bilmek uygulamaktır."
Önce kendine sonra başkalarına ilkesi ilk bakışta bencilce bir yaklaşım olarak değerlendirilebilir ne var ki Bir insan ancak kendisine verebildiğinde diğer insanlara da gerçek anlamda verecek şeyi olur.