Nesrin; mutluluğa ancak bir noktadan ulaşılabileceğini daima biliyordum demek isterdi: Gün daima ve herkes için akşamlıdır, dün doğan bir gün ölür. Ama ölüme giden yollar ve gidişler hep aynı değildir, ölümün ötesi herkes için aynı değildir ki…
…, kör ve sağır bencilliklerinin içine gömülü insanlara kendini, kendi hakkındaki inanışları ile birlikte kabul ettirmek için o vahşi savaşı iki kere göze almak, sırasını kollamak, sonra sırasıdır diyerek taklalar atmak, mârifetler göstermek demekti.