Japonlar tüfeklerden öylesine etkilenmişlerdir ki tüfek üretimine başlamışlar, tüfek teknolojisini önemli ölçüde geliştirmişler fakat ülkede Samuray denen bir savaşçı sınıfı bulunmasından dolayı bu sınıfla çatışmislar. Samuraylar arasında teketek çarpışmalar gerekiyordu. Samuraylar er meydanına çıkar törensel konuşmalar yapar daha sonra zarafetle dövüşmekten gurur duyarlardi fakat bu tür davranışlar hiç zarafeti falan düşünmeden tüfeklerin tetiğini çeken köylülerin önünde öldürücü olmaya başladı. Ayrıca tüfekler yabancıların icadıydı ve tufekler hor gorunmeye baslandi!!
Bugünlerde Ortadoğu' daki Müslüman toplumlar göreceli olarak tutucu, teknolojide ön saflarda yer almıyorlar ama Ortaçağ'da aynı bölgedeki Müslümanlar teknoloji bakımından ileriydiler, yeniliklere açıkdılar. Çağdaş Avrupa'da bugünden daha yüksek okuryazarlık oranına ulaşmışlardı.
İcatlarin gelismesi toplumlarin butun olarak yeniliklere açik olup olmamasiyla ilgiliydi. Bazı toplumlar fena halde tutucudur, içe dönüktür, değişikliğe düşmandır.
Avrupalıların tüfekleri ve kılıçları ile savaş alanlarında ölen Amerikan yerlerinden çok daha fazlası Avrasya mikropları yüzünden yataklarında öldüler...