Nefret üç bardakta sunulan bir zehirdir. Birincisi, insanların arzuladıkları kişileri hor görmeleridir. Çünkü onları kendi ellerinde tutmak isterler. Hep kibirden! İkincisi, insanların anlamadıkları kişilerden tiksinmeleridir. Hep korkudan! Bir de üçüncü tür vardır. O da insanların incittikleri kişilerden nefret etmeleri.
-Ama neden?
-Çünkü baltanın unuttuğunu ağaç hatırlar.
İnsanlar genel olarak bu bir anda kendilerinden daha emin ve kararlı bir hal aldırlar. Ve ciddi yüz ifadeleriyle ortalıkta geziniyorlar. İnanabiliyor musun meyhane ve okulda bile Hitlerin resmi var. İsa resimin hemen yanında. Fakat kimse bu ikisinin birbirleri hakkında ne düşündüğünü bilmiyor.