Eskiler bununla ilgili,bir biber tanesini yutarsak fark etmeyeceğimizi ama dilimizde defalarca döndürürsek damağımızı acı tadıyla yakacağını, hapşırmamıza ve gözlerimizin yaşarmasına sebep olacağını söyler. Aynı benzetmeyi tembellik ve nefsine düşkünlük için yapmalıyız ki içimizde iğrenme ve utanç duygularını uyandırabilelim .