Hiç bitmeyecekmiş gibi gelen şeyler, hiç başlamamış gibi bitmektedir. Namık Kemal, İntibah'ta der ki, "İnsanoğlu her adımını mezardan uzaklaşmak için atar, fakat yine de her adımında mezara biraz daha yaklaşır. Her nefesini ömrünü uzatmak için alır, fakat yine de her nefes alışta ömründen bir nefeslik zaman eksilir."
Acı, kendi miktarınca mutluluğu içinde saklar. Kalpteki her ferahlık, önceden çekilmiş bir sıkıntının sonucudur. Hz. Mevlana der ki, "Gülmek ağlamada gizlidir. Zevk gamda gizlidir" Bu durum Cibran'ın satırlarında şu ifadelere bürünür: "Keder ne kadar derin boşluklar yaratırsa kalbinizde, işte o kadar fazla neşe sığabilir oraya."