İsrailin nasıl bir topluluk olduğunu biliyoruz bozgunculuk çıkaran topluluk olduğu Kitabımızda da geçiyor. Ya bizler nerde kaybettik cesaretimizi? Bu sessizlik ,bu ürkeklik...Peki biz nasıl böyle bir topluluk olduk? Ne zamana kadar kör sağır dilsiz rolünü oynayacağız? Ne zamana kadar bunun bir ırk meselesi değil insanlık meselesi olduğunu idrak edeceğiz? Ne zaman gayri müslümlerden daha azimli ve çalışkan olacağız?