"Çok değiştin," diyorlar. Bu sözü duyduğumda içimde büyük bir sevinç dalgası yükseliyor. Çünkü mevsimler değişiyor, dünya değişiyor, nesiller değişiyor; ben nasıl aynı kalabilirim ki? "Ben hep aynıyım" demek, insanın kendine söylediği en büyük yalan.🥲
Değişim hayatın özüdür, sabit kalmak ise gerçeğe direnmek. Hep aynı olamazsın, olmamalısın. Her değişim, içsel bir devinimin, bir olgunlaşma sürecinin sonucudur.🫂
Cenap Şahabettin’in dediği gibi, "Niçin mi fikir değiştiriyorum? Çünkü ben fikirlerimin kölesi değil, efendisiyim."
Fikirlerimizi güncelleyip dönüştürmek, gelişimimizin bir parçasıdır. Sabit kalan değil, değişime ayak uyduran kazanır.
Kazanmak ve kaybetmek de bu değişimin bir parçası. En büyük kazanımlar, en acı kayıpların içinde gizlidir. Cemil Meriç’in dediği gibi, "Münakaşada zafer mağlup olanındır. Yenilmek zenginleşmektir. Karşınızdaki, göremediğinizi size gösterecek. Sizden farklı düşündüğü ölçüde yaratıcı ve öğreticidir."🧘♀️
Hayatta ayrışmayı, çatışmayı ve değişimi bu derinlikte göremediğimiz sürece, iletişimde yalnızca kavga seviyesinde kalırız. Anlayış, empati ve farkındalık, gerçek diyalogun kapısını aralar.
Şunu hatırlayalım dostlar, sadece ölüler fikirlerini değiştiremez.
Değişim, yaşamın devam ettiğinin en güzel göstergesidir. 🙂↔️
Yaşadığımızdan emin olduğumuz güzel sabahlara…🐣