Ubuntu felsefesi der ki, "Ben biz olduğumuz için varım."
Senin parlaman ve yükselmen beni rahatsız etmez.❤️
Çünkü kendi ışığına güvenen, başkasının parlamasından rahatsızlık duymaz!
Kendi ışığına güvenmek, öncelikle kişinin kendi değerini bilmesi ve potansiyelinin farkında olması demektir. Bu güven, insanın içsel huzurunu korur ve başkalarının başarıları karşısında kıskançlık veya rahatsızlık hissetmesini engeller.
Çünkü kişi, kendi yeteneklerine ve başarılarına güveniyorsa, başkalarının parlaması onun kendi ışığını gölgelemez!
Atalarımız ne demiş; Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır ☘️
Niyazi Fırat Eres in yorumuyla yazımı güncelliyorum, bir mum diğer mumu tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez🧘♀️
Potansiyelinizi keşfedin ve içsel huzura kavuşun. 🧘♀️
Sevgi dolu bir hafta sonu diliyorum 🤗🫶
Dün ocağın altını açık unuttum, önceki hafta ise bindiğim metroda iki kere ineceğim durağı kaçırdım. Arabayı park ettim yeri unuttum. Sonra fark ettim ki bu durumun kaynağı son dönemde yaşadığım işsel ve sınav yoğunluğumun bir anda fena çakışması neden olduğu kafa doluluğu. Aslında belki de ”kibre” düşerek her şeyin üstesinden gelebileceğimi düşünmem buna neden olmuştu. Son zamanlarda arkadaşlarla da konuştuğum ”esenlik” halini esgeçmiştim.
Ergenlik dönemim ve sonrasında annemin bana sıklıkla ”Canım kızım, sen her şeyin üstesinden gelirsin, sen güçlüsün” cümlesini kurardı. Elbette bu cümle ”özinanc”ım için hep işime yaradı. Annemden bana kalan en büyük miras bu oldu. Beni bugüne kadar getiren ve aşırı yaslandığım bu özelliğimin biraz dengeye gelmesi gerekliliğinin bilincine ise son zamanlarda daha çok vardım. Her şeye yetemiyorum ve her şeyi yapamama hakkım saklı. Hepimizin öyle.
Kavramlar kutuplarıyla anlamlıdır ve vardır. Çalışmak kadar dinlenmek, cesaret kadar korkaklık, rahatlık kadar endişe gibi olgular birlikte değerlidir. Her iki tarafı da kapsamak ve yaşatmak kişiyi dengeye getirebilir.
Şimdi bu bilgiyle ne yaparsınız, bilmiyorum. Emin olduğum şeyse bir yerlerde sizin de benzer tuzağa düşebileceğiniz. Mutlak doğru mutlak yanlış olmadığı gibi, mutlak güçlü, mutlak zayıf, mutlak... olmadığıdır.
İyi haftalar