Eski günler güzeldi deniyor. Doğru. Doğruluk şurada: çünkü bir mahallede yaşanıyordu. İnsanlar tek tek birbirlerini tanıyorlardı. Çocukluk arkadaşlığı, asker arkadaşlığı hısımlık-akrabalık, iş arkadaşlığı, cami cemaati sıcak bir ilişkinin ortasındaydı. Hastanın hastalığı, fakirin fakirliği biliniyordu. Oysa artık yüzlerce dairelik sitelerimizde, beton blok apartmanlarımızda birbirimizi ne görebiliyor ne tanıyabiliyoruz. Sadece arabalarımızın markalarını biliyor, yazlıklarımızın adreslerini hatırlıyoruz