Zamanına göre değerlendirdiğimiz zaman roman gerçekten çok güzel. Konular bir kısımda bölünsede o zamana göre Bayan Bennet'in erkekleri reddedebilme gücünü bulması tam yerinde olmuş. Fakir - zengin çatışması çok güzel ifade edilmiş. Bay Darcy ve Bayan Bennet'in trajik romantizmi bence benim kadar her okuyucuyu etkilemiştir. Ayrıca çok devrimci ve feminen bir roman. Ben okuduğumun tadını 400. sayfaya gelince anladım. Bence yarım bırakmayın. Eski romanların bir özelliği de araya konular girilmesi. Neyse ki bu kitapta çok bölünmemiş. Bu arada unutmayın bu roman Bay Darcy ve Bayan Bennet'in aşkından çok Bayan Bennet'in hayatını, o dönemde insanlara nasıl davranıldığını ele alıyor. Sizden ricam kitabı yarım bırakmayın ve sabredin. Okumanızı tavsiye ediyorum.