Yaptığı şey su tabancasıyla yangın söndürmeye çalışmaya ne çok benziyordu, ne anlamsız ve çılgıncaydı. Bir hiddetin yerini bir başkası almıştı. Bir öfke bir başkasının yerine geçmişti.
"Hayır, istemiyorum, bu sefer. Bu tuhaf şeye tutunmak istiyorum. Tanrım, beni cidden etkilemeye başladı. Ne olduğunu bilmiyorum. Öyle mutsuzum ki, öyle kızgınım ki... Ve sebebini bilmiyorum. Kilo alıyormuşum gibi geliyor. Kendimi şişman hissediyorum. Bir sürü şeyi içime atıyormuşum gibi geliyor ama nedir bilmiyorum. Kitap okumaya bile başlayabilirim. "
Bir şeyin nasıl değil neden yapıldığını öğrenmek istiyordu. Bu utandırıcı olabilir. Birçok şey hakkında "Neden" diye sorarsan ve bunu sürdürürsen, sonunda epey mutsuz olabilirsin.