"Voltaire, 'Yaşayanlara saygı borçluyuz az çok.' diyor... 'ölenlere tek borcumuz kalmıştır: Hakikat.' İslamiyet, 'Ölülerinizi hayırla yadediniz' buyurmaktadır, ölülerinizi yani sizden olanları. Yaşayanları yöneten ölülerdir. Demek ki, öldürülmesi gereken ölüler de var."
"Düşman kazanmaktan korkmalı diyor aynı yazar. Ne kadar kibar davranırsanız düşmandan kurtulamazsınız. Oysa zaferle taçlanan her savaş size yeni dostlar kazandırır; Düşmanlarınızın düşmanları."