Bir kadın var ki ya annem ya kardeşim ya kızım
Odur bende en mukaddes duyguları yaşatan.
Bir diğeri sevgilim ki günüm, ayım, yıldızım,
Odur bana hayattaki şiirler anlatan...
Bu mahluklar nasıl hakir olur şer'in gözünde?..
Bir yanlışlık var mutlaka müfessirin sözünde..
....
Kadın çalışmazsa fikir yükselmez,
Tabii o zaman size denk gelmez;
Diyorsunuz onun eksiktir aklı,
Arttırmak istiyor, değil mi hakkı?
Kadın yükselmezse alçalır vatan,
Samimi olamaz onsuz bir İrfan;
Hâsılı bir heves değil, ihtiyaç
İstiyor bu anda böyle bir ilaç.
.......
Biz Türkler sulh çağlarında,
Uslu arı kovanıyız.
Harbin kanlı dağlarında,
Yırtıcı av doğanıyız.
Fert olarak kin tutmayız,
Milli öcü unutmayız...
...............