Flaubert'in aşk tanımı:
"Merak. Birine karşı ansızın, bir merak duymaya başlarsınız, korkunç bir merak. Onu tanımak, onunla doğmak, dünyaya onunla yeniden gelmek tek amacınız haline gelir. Aşka en uzak cümle, senden nefret ediyorum değil, bilmek istemiyorumdur."
Hepimiz yaşama becerisine sahibiz, çünkü hepimiz bazen yalana, körlüğe, heyecana, iyimserliğe, bir inanca, kötümserliğe ya da başka bir kurtarıcıya sığınırız.
Neden insanlar kızartma yandığında vs. birbirlerine bağırmayacaklarına söz vermezler? Neden birbirlerine susma özgürlüğü, barış özgürlüğü, yalnız kalma özgürlüğü tanıyacaklarına dair söz vermiyorlar?