Ben Bir Gürgen Dalıyım ile Hasan Ali Toptaş'a başlamış oldum. Genel olarak hayvanlar yada cansız varlıklar üzerinden insanlığa bir şeyler anlatılmaya çalışılmasını zevkle okurum. Keza bu kitapta öyleydi. Hatta bazı cümleleri vardı ki diğer sayfaya geçmeden önce üzerinde düşünmüşlüğüm oldu. Hayatta ki acımasız gerçekleri böylesine yüze vurulması bir düşündürüyor insanı. Yazarın anlaşılır dili zaten kitabın akıcılığıyla bütünleşiyor. Fazla konusuna girmeden kitabı tavsiye ederim. Keyifli Okumalar.
"Keşke insanlar dünyayi sevmeyi ögrense; yaşadiklari topraklarda birer misafir olduklarini anlayincaya ve çocuklarina daha yeşil bir gelecek hazirlamanin bilincine erişinceye kadar, ne yazik ki bu katliam böylece sürüp gidecek !"