Karma, ruhsal sistemin insanoğlundan intikam alma yöntemi değildir. Karma, yarattığımız sebeplerimi sonuçları ile bizi “ gelişimimiz için en uygun zamanda” karşılaştıran, bu sebeplerin tesirini dengeye getiren büyük bir ruhsal yasanın işleyişidır.
Her kavram, her bilgi, her değer, her yapıyor oluşumundan bir süre sonra mutlaka yozlaşmak zorundadır. Aksi taktirde gelişimleri durur ve mutlak bir hareketsizlik halinde kalırlar. Bu evrensel bir yasadır.