Kitaplar bileziklerin onda biri kadar etse beyefendilerimiz ve hanımefendilerimiz arada bir okumak hevesine kapılırdı belki. Bir çokları kitabı ucuz olduğu için almaz. Düşünmez ki kitabın tek değeri okunmasındandır. Bir değil bir çok defalar okunmasında, çizilmesinde, tanınmasına.
Bir kitabı okurken "ne güzel kitap," deriz, "yazar tıpki benim gibi düşünmüş." Yanlış şöyle dememiz gerekirdi: "bunu daha önce hiç düşünmemiştim ama, galiba doğru." Yahut, "belki şimdi anlayamıyorum, birkaç gün sonra anlarım." önce teslimiyet cehdi. Sonra hüküm. Yazarın gerçekten değeri varsa, düşüncesini, bir hamlede kavrayamazsınız.