"Vaktiyle, Süleymaniye Kütüphanesi'nde çalıştığım yılların birinde, bir Doğu Türkistanlı beni ziyaret ederek, Türkistan'ı görüp görmediğimi sormuştu. Tabiî, görmedim diye cevap vermiştim. O zaman: "Bozkurtlar'ı okudum. Bu romanı ancak orasını gören biri yazmış olabilir diye düşündüm." demişti. "Görmedim amma kalben ve hissen orada yaşadım." karşılığını vermiştim. Hakikaten roman bitinceye kadar ben bütün varlığımla orada ve mazide idim."
(Atsız'ın Âdile Ayda'ya yazdığı 6 Ekim 1974 tarihli mektup)
"... devralınmış yetki ile iş gören iktidarlar, yetkinin devrediliş koşullarında değişiklik yapamazlar. Çünkü bu temel yasalar, kurulmuş iktidarın değil, kurucu iktidarın eseridir."
"Türkçülerin yavaş yavaş ümmetçiliğe, Anadoluculuğa, hatta nurculuğa doğru kayması bir vâkıadır. Sebeplerini tartışacak değilim. Yalnız bu durum karşısında titiz ve müsamahasız bulunmak, kayanları derhal tasfiye etmek gerektiğine inanıyorum."