Yeni bir komşumuz taşındı 3 erkek evladı var. İkisi 7-8 yaşlarındalar. Ramazan bayramında bahçede oynuyorlardı eşim yol tarafından bayramlaştı bunlar duvarı dolanıp geldi eşimin elini öptüler. Hürmet göstermelerine çok şaşırdım. Neyse anneleriyle bir araya geldiğimizde maşallah çok güzel yetiştirmişsiniz, çok saygılı, hürmetliler dedim. Bana öyle bir şey söyledi ki tekrar hayran kaldım. Dikkat ettiyseniz el öperler ama alınlarına değil yanaklarına koyarlar dedi. Sebebi nedir dedim. "Alın secdeyle şereflenmiş bir yerdir, Ona ayrı bir hürmet gösterilmesi gerekir" dedi. Yani çocuğa sadece davranış öğretmemiş, davranışın arkasındaki manayı, edebi öğretmiş, incelikli bir terbiye vermiş belki de çocukların bu şekilde yetiştirilmeye ihtiyacı var. Davranıştan çok bilinç inşa etmeye, edebe .