Lise çağlarımda "nurcular neden başka kitap okumazlar, bir kitaba takılı kalırlar" der anlam veremez, bel ki de cahil bulurdum. Sonra merakımı gidermek için,Söz'ler kitabından okumaya başladım. Bir de ne göreyim onca bilgi karşısında asıl cahil benmişim. Yüzme bilmeyipte okyanusa girmişim gibi bir yandan heyecanlandım bir yandan korktum. İman hakikatlerini muazzam örneklerle izah edişi,okuduğun yeri kazma vurur gibi tekrar tekrar okudukça anlamın değişmesi,başlı başına zaten Kuran tefsiriyken bilmediğimin düşmanı olduğumdan kendimden utandım.