-Çocuklara ketumluğun kıymetli bir fazilet olduğu, bir kere olsun söylenmemiştir. Çünkü bizim kodern programlarımızca bunlar önemli şeyler değildir. Ama bu önemsenmeyen şeyler, devlete, adliye masrafı olarak milyonlara mal olmaktadır.
-Milletimiz susmasını bilmemektedir. İşittiğini tekrar etmektedir. Bu gevezelik savaşı kaybettirir.
-Bir arkadaşını şikayet eden çocuk, ileride öyle kötü bir yetebek gösterir ki, vatana ait bir sırrı dahi ifşa edebilir. Böyle bir çocuk cesur ve namuslu kabul edilemez.