Bir hasta için, bir hemșire ya da doktorla her karşılaşması, rahatlatıcı bilgi alması, yatışması ve teselli bulması için bir firsat olabilir.Kendisine kötü davranıldığında ise umutsuzluğa kapılmasına yol açabilir. Ancak, tıbbi bakım verenler çoğu kez hastaya baştan savma davranıyor ya da hastanın sıkıntılarına karşı ilgisiz kalıyor. Elbette ki, tbbi gerekleri yerine getirmenin yanı sıra, sakinleştirmeye ve
bilgilendirmeye zaman ayıran șefkatli hemșire ve doktorlar da var.