İnsanoğlu çıplak yaratıldığı ama RABB'imiz onu çıplak bırakmadı. Onu, hem bedenini örten hem de insanlıl onurunu koruyan bir elbise ile şereflendirdi. Elbise, sadece soğuktan ve sıcaktan korumak için değil; insanın kemale ermesi için verilmiş bir nimettir. Öyle ki elbisesiz kalan bir beden mahremiyetini dolayısıyla onurunu kaybeder ama elbise ile örtülen beden vakar kazanır.
Demek ki elbise sadece bedeni örten bir kumaş değil, hayatın her alanında bizi kuşatan bir ikramdır. Biz bu hakikati unuttuğumuzda tesettürü de sadece başa örtülen bir bez parçasına indirgeriz.