İnsanın, var olabilmesi için önce öbür bir tırtıl gibi tüketerek keşfetmesi, etrafta tüketilecek bir şey kalmadığında yani keşifleri tekrarlara dönüştüğünde kozasına çekilip kendi kendine yeterliliği öğrenmesi ve kendine yeterli bir kelebek olmayı öğrendiğinde kozasından çıkıp, metamorfozunu tamamlayarak insana dönüşmesi şarttır.