Sait Faik şöyle diyor; uzun bir aradan sonra denize bakmak gibisin.
Seni sevmek; binlerce kilometre yoldan sonra, sabaha karşı; daha önce hiç gitmediğim bir şehrin, ilk girişindeki karşıdan doğan güneşin gözüme vurması kadar güzel.
Büyük laflar ediyoruz birbirimize,
sonra bırakıp gidiyoruz.
Öylece...
Hiçbir şey söylenmemiş, hiçbir şey yaşanmamış gibi.
Hiç sevmemiş gibi....
Cemal Süreya
Eğer birlikte yürüyecek iyi bir yoldaş bulamıyorsan ormanda gezinen bir fil misali yalnız yürü. İlerlemene engel olacak biriyle olmaktansa yalnız olmak yeğdir.
İki temel sorunu var insanlığın;
Adaletsizlik ve anlamsızlık.
Birine karşı hukuk'u bulduk, diğerine karşı sanatı.
Ama insanlar hukuk'a ulaşamadı...
Ve sanat insanlara...
Nietzsche