Bense durumların ve koşulların değiştirilebileceğine artık inanmıyorum. Bu yüzden değişmesi gereken şeyler çok uzun zamandan beri aynen sürüp gidiyor. Buna rağmen arzularım tatmin edilmeyişlerini aşıp yaşamayı başarıyorlar.
İlişkilerde gittikçe artan bu esarete bağlılık deniyor. Anlaşmazlıklarını çözemeyen insanlar, anlaşmazlıklarını yüzleşilmemiş bir tür metafizik çaresizlik olarak omuzlarında taşırlar.